E30 Turbo projekti

Thejuzo

Perustaja
Ylläpitäjä
Viestit
252
Pisteet
18
IMG_20190902_192857.jpg

Päivityksiä auton tekniikkaan ja kaikkeen siihen liittyvää löpinää tulee tänne 3 syyskuuta lähtien.

Kuvat projektista tulee tähän kansioon:

Lyhyesti autosta,

Bmw e30 1989 316i, tekniikka vaihdettu m40b18
Kiinan kopio turbo hukkiksella, vastaa suurin piirtein holsetin hx35.
Megasquirt ms2 v3 extra ohjaus.
Hukkakipinäpuola (wasted spark)
440cc "444cc" delphin korkea ohmiset suuttimet
Getrag 240
Plx dm 6 laajakaista lambda
Bilteman dumppi
Bilteman välijäähdytin
Volvon sähköflekti

3. Syyskuuta

- Sähköinen flekti asennettu vanhan visko flektin tilalle. Suurempaa tehonlisäystä tuskin odotettavissa muutamaa heppaa lukuunottamatta. Mutta vähemmän kuormittavia tekijöitä koneelle ja sekä vesipumpulle on aina plussaa.
IMG_20190902_170202.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Thejuzo

Perustaja
Ylläpitäjä
Viestit
252
Pisteet
18
4. Syyskuuta

Pientä muutosta.

Tyhjäkäyntimoottorin asetus open loop (warmup) tilasta closed loop (rpm).
Eli lyhyesti jäähdytysnesteen lämpötilaan perustuvasta tk moottorin läpän asennosta - > kierroslukuun perustuvaan.

Required fuel laskuriin suuttimien virtausarvo @3bar muutettu 440cc > 444cc jolloinka 6.9ms muuttui 6.8ms. Tämä siis valmistajan mukaan ilmoitettu speksi. Tuskin mitään suurempaa muutosta havaittavissa, aika marginaalista.

Suuttimien pwm current limit asetettu pois päältä koska korkea ohmiset suuttimet

Sytytysennakko karttaa muutettu sen verran että tyhjäkäyntialueelle 15° ennakko.

Myös tälläistä tuli hankittua. Nämä vielä tuohon sähköflektin asennukseen suojaamaan.
IMG-20190904-WA0022.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Thejuzo

Perustaja
Ylläpitäjä
Viestit
252
Pisteet
18
5. Syyskuuta

- Launch control kytkimen ja telineen sovittelua ja kiinnitys ohjauspyöräakseliin.
- Lasiputkisulakkeen laitto suojaamaan flektille menevää virtaa.

Kokeiluun

- Suuttimien deadtime (13.2v) 0.9 -> 0.7ms.
- Ego control pois käytöstä
- Over run fuel cut päälle eli ts. Moottorijarrutus ja siihen liittyvät polttoaineensyötön katkaisu asetuksineen.


 
Viimeksi muokattu:

Thejuzo

Perustaja
Ylläpitäjä
Viestit
252
Pisteet
18
7.8

Flatshiftingii testattu ja todettu toimivaksi. Ainoa ongelma on kytkimessä joka välillä jää auki asentoon ja tämän takia flatshifting lähtee päälle kun ei pitäisi. Kun kerkeän niin hankin herkemmin liikkuvan kytkimen tilalle. Kytkimenä siis käytetään tavallista jarruvalokytkintä tai 'clutch switch'.

Tänään myös over run fuel cut testattu ja toimi lähestulkoon ongelmitta toistaiseksi

Laajakaista lambdan uudelleen kalibrointi tunerstudiossa. Uudet arvot 0-10, 5-19. Nyt vastaa plx laajakaistan arvoja.
 

Jiipee

Untuvikko
Jäsen
Viestit
2
Pisteet
1
Mielenkiinnolla jään seuraamaan. Tässä on jo fiiliksensä ja näitä m40 ei kauheammin nää turbotettuina toisin kuin m50 mikä on vähän liian mainstriim
 
Your email address will not be publicly visible. We will only use it to contact you to confirm your post. Sähköposti osoitetta ei näytetä julkisesti.
Ylös